Joakim kom nyss hem från sin resa till den fantastiska staden Madrid. Det var inte bara en resa till en av Europas mest fängslande huvudstäder, utan också en inblick i den snabbt växande världen av lyxhotell och resor.

Joakim hade äran att närvara vid Marriott EMEA Exchange. Detta är en konferens där Marriott erbjuder utbildning i en mängd olika ämnen. Ett särskilt fokus under detta evenemang var hållbarhet, ett ämne som blir allt viktigare för dagens resenärer.

Resa började med en upplevelse som Joakim inte haft förut trots alla nätter på hotell, nämligen att bo i rum 1234:

Intressant nog visade också information från konferensen att lyxsegmentet inom hotell- och reseindustrin förväntas växa med minst 10% per år fram till 2028. Detta visar den enorma potential som ligger framför oss i denna sektor.

En av de mest fascinerande debatterna som ägde rum var kring framtidens lyxresenärer. Kommer de att fortsätta söka den traditionella upplevelsen som varumärken som Ritz Carlton, som funnits sedan 1927 erbjuder, eller kommer de att bli “very localized”, och föredra hotell som verkligen reflekterar resmålet de befinner sig på?

Oavsett utfall, står Marriott i en enastående position att möta dessa förändrade behov med sina 31 olika varumärken och mer än 8600 hotell över hela världen.

Under konferensen hade Joakim förmånen att träffa flera framstående individer i branschen som tex:

  • Mount Juliet Estate: Under konferensen hade Joakim förmånen att träffa Siobhan O Sullivan, Director of Sales & Marketing vid detta majestätiska gods. Mount Juliet erbjuder en perfekt blandning av historia, lyx och natur. Deras golfbana är en dröm för varje golfentusiast.
  • Le Méridien Barcelona: Ett möte med Sandra Martinez, Director of Sales & Marketing, och Karla Urrutia gav en inblick i detta eleganta hotell beläget i hjärtat av Barcelona. Ett idealiskt val för de som vill uppleva stadens konst, kultur och gastronomi på nära håll.
  • Hotel Alfonso XIII, The Luxury Collection: Joakim mötte Beatriz Campoy López, Sales Executive vid detta ikoniska hotell i Sevilla. Med sin andalusiska charm och historiska elegans är detta hotell ett sant mästerverk.
  • Bagni di Pisa Natural Spa Resort: Ett möte med Barbara Maria Fantelli, Sales Manager, introducerade oss till denna idylliska spa-resort. En plats där historia möter välbefinnande, erbjuder det terapeutiska vatten och antika badtraditioner i en avslappnande miljö.
  • Hotel Denia Marriott La Sella Golf Resort & Spa: ROCIO APARICIO, Sales & Marketing Manager, presenterade detta underbara golfresort, perfekt för affärsresenärer som också söker avkoppling.
  • Grotta Giusti. Denna naturliga grotta (som sitter ihop med hotellet och går 200 m ner i marken!) och spa-resort är känt för sina terapeutiska vatten och naturliga ångbad, vilket gör det till ett unikt resmål för välbefinnande
  • Arda Yavuz, Director of Sales & Marketing på Sheraton Istanbul City Center. Ett perfekt val för de företag som önskar kombinera affär med nöje i Turkiets pulserande huvudstad.
  • RITA MATOS, Sales, RENAISSANCE PORTO LAPA HOTEL. Ett lyxigt alternativ beläget i hjärtat av Portugals charmiga kuststad Porto.
  • SARA DE PEDRO, Director of Sales, Le Méridien RA Beach Hotel & Spa. För de som önskar en lyxig strandupplevelse på Spaniens kust.
  • Sofia Marques, Regional Sales Manager, Pine Cliffs, a Luxury Collection Resort och Sheraton Cascais Resort & Spa. Två av Portugals mest exklusiva resorts som erbjuder en kombination av lyx och natur.
  • NELLI LISTUNOVA, Multi-property Director Of Sales at THE ST. REGIS RED SEA RESORT and NUJUMA, A RITZ-CARLTON RESERVE. För en verkligen enastående lyxupplevelse vid Röda havet.

Detta är bara ett liten smakprov av de otaliga pärlorna inom hotellvärlden som Joakim upptäckte under sitt besök i Madrid. Om ni söker den perfekta platsen för ert företags nästa konferens eller kick-off, låt oss guida er genom dessa och andra fantastiska alternativ!

Under pauserna hade Marriott gått “all in” och uppvisade all sin kunskap i hur man underhåller deltagare inklusive tävling i att byta däck på en F1 bil… Vi var lika högljudda som ett riktigt team men inte “riktigt” lika snabba..

På kvällarna var det middag med olika teman på olika fantastiska platser i Madrid:

Vi avslutar denna djupdykning i Joakims äventyr i Madrid med att tacka Carina på Marriott för möjligheten att vi fick vara med!

Tveka inte att kontakta oss för ytterligare information eller för att börja planera er nästa resa.

Tack för att ni väljer Bodin och Partners. Safe travels!

Som sig bör fick vi nästan uppleva samma lyx som er som reser med oss och vi njöt fullt ut!