Om oss

Bodin och partners är “rese-trollkonstnärer” som hjälper utvalda företagare och VD:ar att överträffa sina förväntningar på resor, möten och mässor genom att ge personlig service proaktivt med kärlek och omtanke.

Vi gör inte allt för alla men för ett fåtal utvalda gör vi vad som helst!

Vår unika nisch på resemarknaden är våra kunder. Vi är specialiserade på att tillfredsställa vår kund, du är vår nisch. Vi arbetar med (i första hand) svenska företagare och VD med MICE som står för Meetings, Incentives, Conference/ Conventions and Exhibitions/ Event.

Hur överträffar ni mina förväntning?

Vi gör det genom att ha dig, vår kund, som vår nisch. Vi är specialiserade på att förstå och matcha dina behov och önskemål med vår långa erfarenhet och vårt nätverk.

Vi kommer att göra dig mer VIP än något lojalitetsprogram, speciellt kreditkort eller exklusiv medlemsklubb någonsin skulle kunna göra.

Detta är bara exempel; vår nisch är du = vår kund!

Kompletta resor inklusive “conciergetjänster” som transfer, middagsbokningar, utflykter etc.

Ofta följer vi också med, speciellt med grupper, för att se till att du kan vara den perfekta värden och inte ta itu med alla praktiska saker som dyker upp.

Möten: alla typer av professionella mötesarrangemang

Konferens: vi kan ordna konferensen åt dig eller ta dig och dina gäster dit

Kongress och mässor: oavsett var i världen och om du åker ensam eller med 20 kunder har vi gjort det förut och vill göra det igen

Evenemang: antingen hjälper vi dig att vara värd för ditt evenemang eller tar dig till det evenemang du vill vara på

Transport: flyg, tåg, båt, privat chaufför, hyrbilar; vi kommer att få det att fungera bättre än du trodde var möjligt

Transfer: din vanliga privata transfer eller mixa in en sightseeing från flygplatsen eller varför inte använda en helikopter för att spara tid

Boende: 4-5-stjärniga hotell och privata villor är bland våra vanligaste önskemål men vi är redo för allt

Kryssningar: Lyx, flod, charterbåtar eller köp loss en hel kryssning om ni är många. Detta är allt annat än “Finlandsbåten”..

Firande: professionellt eller privat, oavsett om du vill göra det på kontoret eller hyra din egen ö. Eller allt däremellan som att hyra en villa eller ordna med hotellrum. 50-årsdag för dig eller företaget, vi kommer med idéerna och genomför med perfektion!

Biljetter: allt från en enkel sportbiljett till en loge på dina favoritmatch till en privat rundtur i dina drömmars museum

Privata resor/incitamentsresor: Safari, wellness retreater, familjesemester, semester med vänner, gå och se sport, utöva sporter som golf, skidåkning eller dykning. Eller varför inte åka jorden runt.. Du betsämmer, vi får det att hända!

I- Incentives (organisering av Incentive-resor för företag)

Incitamentsresan är en gruppresa där de anställda som valts ut av företaget (och/eller leverantören) tackas för sin prestation. Det kan vara säljincitament för att stimulera försäljning, en del av ett belöningsprogram och används ofta för medarbetarnas motivation och kundlojalitet för att säkra återkommande affärer. Ofta ingår incitamentsdelen ofta i C och E nedan. Vi planerar det från A till Ö och följer ofta med gruppen för att se till att värden kan koppla av.

M- Meetings (alla typer av professionella mötesarrangemang)

För oss kan det vara så enkelt som ett heldagsmöte, afterwork eller ett middags-arrangemang. Vi fungerar som en concierge / VD-assistent och tar hand om allt inklusive att vara på plats vid behov

C- Conference/Convention (möten på bred nivå som konferenser och kongresser)

Vi brukar ordna resorna för att ta er till kongresser men vi både tar med kunder till och ibland arrangerar vi också hela konferenserna. Vi har bla. genomfört säljutbildningar och konferenser i både Nice, Sundsvall, London och Sälen.

E-Exhibitions/events – mässor/evenemang (nationell eller global nivå)

Här begränsar vi oss till att arrangera resor till mässorna, ofta kombinerat med en incitamentsinslag. Detta är en populär typ av resa för våra kunder, tidigare erfarenheter har inkluderat IFA i Berlin, MWC i Barcelona, ​​Gamescom i Köln, en mässa i Hong Kong och många resor till CES i Las Vegas för att nämna några.

Efter 40+ år av internationella resor till mer än 50 länder började vår grundare Joakim för cirka 15 år sedan att arrangera resor för företagen som han arbetade för.

Han har alltid varit “go to guy” för vänner och familj när det kommer till resor, en “uppgift” som han har haft mycket glädje av.

Nu är Joakim ägare av Bodin & partners, en svenskbaserad resespecialist som fokuserar på MICE; möten, incitament, konferenser och mässor. Vi gör även lyxiga fritidsresor, främst för kunder som vi har betjänat på MICE-arrangemang.

Istället för att bara fokusera på destinationer eller bli mötesexpert fokuserar vi på våra kunder. Det är vår nisch, att ha de mest nöjda kunderna.

Med det sagt, att vara baserad i Sverige ger oss många fördelar på resor i Europa. Men eftersom Joakim har bott i Florida (och studerat Hospitality Management) och älskar USA tar vi regelbundet kunder till Florida och Las Vegas och andra platser i USA.

I Europa hamnar vi vanligtvis i Spanien eftersom vädret är fint nästan året runt (åtminstone jämfört med Sverige).

Det har dock inte hindrat oss från att ta kunder till en mässa i Hong Kong eller göra en veckolång konferens i Nice och en incitamentsresa till Monaco.

Oavsett om du tar med 100 personer för att fira er rekordhöga försäljning eller letar efter en incitamentsresa för tre personer så kan vi hjälpa dig.

Som vårt företagsnamn Bodin & partners antyder, arbetar vi med många partners så ingen förfrågan är för stor eller liten.

Vi avslutar med vår slogan: ” När det måste bli perfekt”, hoppas det säger allt!

Vi förklarar detta under vårt första samtal och kommer framgå tydligt. Men vill du veta lite redan nu:

Vi kan få betalt på två sätt:

– av dig som kund (sk planning fee)

– av de partners vi använder (hotell, villa-uthyrare, guider, osv)

Oftast sker det som en kombination av de två ovan.

Vi har även kunder som har oss på månadsabonnemang / retainer / fast pris.

Det viktigaste att komma ihåg är:

1. Vi jobbar åt dig, du är vår kund, vår VIP. Inte hotellen eller privatchauffören osv som vi anlitar

2. Oftast hamnar fakturan från oss på ett LÄGRE belopp än om du bokat själv

3. Vi är transparenta med hur vi tar betalt

4. Resa blir av och du får njuta istället för att oroa dig över detaljer och “surfa sönder nätet”

5. Din personal kan ägna de 40-60 h det skulle tagit dem att ordna detta till något som är bättre för företaget

6. Du får en faktura på hela resan och är vi med på resan slipper du till och med alla utlägg på plats

7. Du kan inte göra dig själv till VIP, men det kan vi, läs mer nedan!